Ev, Ofis ve HoReCa Mobilya İhracatı

İthalat yapan, 250 milyondan fazla firmanın karar alıcılarına, cep telefon numaraları ve e-posta adresleri ile direkt ulaşın.

Contemporary living room with neutral tones, a sleek sofa, and elegant wooden staircase.

Mobilya İhracatının Yarısından Fazlası Gelişmiş Ülkelere Yapılıyor

Birkaç yıl öncesine kadar ana pazarları Libya, Irak ve İran olan Türk mobilyası ihracatı kalite, fiyat ve hızlı teslimatın etkisi ile gelişmiş ülkelerde de tercih edilmeye başlandı. Sektör 2021 yılında 4,3 milyar dolarlık ihracatının yüzde 50’sinden fazlasını AB ve Avrupa ülkeleri gibi gelişmiş pazarlara yaptı. ABD pazarında da ihracat artıyor. Bu pazarlarla birlikte dünya pazarında yüzde 2.2 olan payını 2030 yılına kadar yüzde 5’e çıkarmayı hedefliyor.

Ancak Amerika’da Çin, Vietnam, Meksika, Kanada rakip olarak sektörün önünde dururken, Avrupa’da ise Polonya ve Doğu Avrupa ülkeleri mobilyacıları zorluyor.

Peki Türk mobilya üreticileri hem batıda hem de doğuda nasıl rakiplerinin önüne geçebilir ve buradaki ihracat paylarını büyütebilir?

Distribütör ve Bayilikler

Eğer ev ve ofis mobilyaları gibi son kullanıcıya ve perakende sektöre uygun mobilyalar üretiyorsan girmek istediğin ülkede doğru distribütör ve bayilerle partnerlik yapman en sağlıklı yol olacaktır. Zaten ülkedeki sektöre hakim, pazarda payı ve hazır müşterileri olan bir distribütör ile çalışmak o pazarda yapacağın hataları eleyecek ve büyük bir yatırıma girmeden pazarda kar etmeni sağlayacaktır.

Peki doğru distribütör ve bayilikler nasıl bulunur? Masaya oturulduğunda nelere dikkat edilmeli?

1. Pazar Potansiyelini Araştırın
Mevcut rakipler; bu rakiplerin nerede yoğunlaştığı; ürününün kalite ve maliyet açısından rakipleriyle karşılaştırılması; geri ödemenin önemli olup olmadığı; her bir Avrupa pazarının ne kadar iyi hizmet verildiği ve bu pazarlardaki gelecek potansiyeli nedir?Bununla birlikte, Avrupa pazarında birçok farklılık olduğuna dikkat edilmelidir. Avrupa hem kazançlı hem de zorlu bir pazardır. Avrupa’nın 490 milyondan fazla nüfusu, AB’nin toplam nüfusundan %60 daha büyüktür

2. Doğru Ülkeleri Belirleyin
Avrupa pazarına giriş yaptığında, çoğu şirket genellikle Almanya, Fransa ve İngiltere’ye yönelir çünkü bunlar büyüklükleri nedeniyle tercih edilir. Aslında, bu üç ülke, Avrupa Birliği’nin toplam nüfusunun neredeyse yarısını oluşturur. Ancak, bu pazarları seçmenin dezavantajı, çok rekabetçi olmaları ve nispeten durağan nüfus büyümesine sahip olmalarıdır.Ürün ve pazar dinamiklerine bağlı olarak, daha küçük, ikinci kademe pazarlara bakmak (örneğin İspanya, Polonya, Çek Cumhuriyeti) faydalı olabilir. Bu ülkeler genellikle iyi hizmet verilmemiş ve gelirlerin artışı gibi faktörlere bağlı olarak iyi büyüme potansiyelinesahiptir.Avrupa pazarının benzersizliğini akılda tutmak son derece önemlidir.
Avrupa Birliği, 27 farklı ülkeden (AB’ye üye olmayan İsviçre, Norveç, Lihtenştayn ve İzlanda dahil) ve 20’den fazla resmi dil içerir. AB, üye devletler arasında düzenlemeleri uyumlaştırmada önemli bir mesafe kat etmiş olmasına rağmen, AB ülkeleri arasındaki mal hareketi serbest olsa da, her birinin kendi yasaları, dilleri ve kültürel değerleri vardır. Birçok insan, bu farklılıkları tam olarak takdir etmez ve bazen piyasadan hayal kırıklığı ile çıkar.

3. Distribütörlük Türünü Seç
Bir sonraki adım, ihtiyaçları karşılamak için en uygun distribütör türünü belirlemektir. Örneğin: Ürün nispeten basit mi yoksa karmaşık mı? Ürün servis gerektirecek mi? Şirket ilk etapta bir veya iki ülkede mi pazar yapmak istiyor? Yoksa hemen geniş bir dağıtıma mı ihtiyaç var? Ürün Avrupa pazarında yeni ve benzersiz mi; yoksa yüksek hacimli, düşük marjlı bir ürün mü? Birçok şirket, zaman kısıtlamalarından dolayı baskı altında hisseder ve bu nedenle ilk fırsatla anlaşmaya girer (örneğin bir fuarda distribütör ile tanışmak). Ancak şirketin hangi endüstriyel distribütörünün markayı en iyi şekilde hizmet edeceği, yukarıdaki soruların cevaplarına bağlıdır.
Örneğin, odaklanılacak ülkeler arasında oldukça basit bir ürün üretme hedefleniyorsa, daha küçük distribütörler şirketin ihtiyaçlarına daha iyi hizmet edebilir.Öte yandan, şirket birçok ülkede başlamak ve müşteri ve teknik servis gerektiren karmaşık, yüksek marjlı bir ürüne sahipse, geniş bir pan-Avrupa hizmet ağına sahip bir ana distribütör en iyi seçenek olabilir.Bu, pazar araştırması, distribütör profilleri geliştirme de dahil olmak üzere kapsamlı bir ön inceleme değerlendirmesi yapmayı içerir. Bu, bir distribütörün, birkaç ulusal distribütör yerine tam Avrupa pazarına hizmet etmesi anlamına gelir. Böyle bir distribütöre sahip olmak, bağlantılı tüm faaliyetlerin birkaç kez değil, bir kez gerçekleşmesi anlamına gelir. Bu, Avrupa’ya genişleme sürecindeki faaliyetleri ve süreçleri büyük ölçüde basitleştirir.

4. Distribütör Taahhüdünden Emin Ol
Bir diyaloğun kurulduğu ve distribütörün ilgi gösterdiği bir noktada, şirket distribütöre x türden benzer ürünler satıp satmadığını, hangi süre boyunca pazarda satış yaptığını, satışlarının şirketin hedef pazarından yüzde kaçını oluşturduğunu ve ürünü nasıl tanıtacaklarını sormalıdır. Bu kritik bir adımdır çünkü şirket, distribütörün ürünleriyle ilgili olarak gerçekten ilgili ve heyecanlı olup olmadığını, aynı zamanda distribütörün şirket için en iyi uyum olup olmadığını belirlemeye yardımcı olacaktır.Bu gayri resmi değerlendirme sırasında akılda tutulması gereken örneğin, şirketin sunduğu marka imajı ve bu distribütörün bu imajı nasıl sürdüreceği gibi önemli bir faktördür.Şirket ayrıca distribütör tarafından sorulan bir dizi soruya cevap vermeye hazır olmalıdır; bu sorular, distribütörün de güvenilir bir şirketle iş yapmakta olduğunu, kaliteli bir ürün üreten bir şirket olduğunu ve güvenilir bir tedarik sağlayabileceğini değerlendirmek isteyecektir. Son olarak, mevcut müşterilerinin memnuniyet düzeyini değerlendirmek için müşteri referansları kontrol edilmelidir.

Leadia, Ev ve Ofis Mobilyası üreten Türk firmalarının Avrupa ve Ortadoğuda başarılı ortaklıklar kurmasına ve ihracat paylarını büyütmesine yardımcı olmuştur. Aşağıdaki linkten toplantı ayarlayarak hizmetlerimiz ve süreç hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

HoReCa Mobilya İhracatı

Elegant restaurant interior featuring chandeliers, greenery, and stylish dining furnishings.

HoReCa sektöründe mobilya üretiyorsanız, yurtdışına ihracat yapmanın en önemli yolu doğru projeleri bulmaktır. Diğer sektörlerden farklı olarak, bu alandaki yollar tam olarak belirgin olmayabilir; ancak doğru adımlarla hızlı bir şekilde kâr elde etmek mümkündür. Öncelikle, güçlü olduğunuz alanları belirlemeli ve bu alanlara odaklanmalısınız.

Referanslarınız etkileyici mi? Otel mobilyalarında mı yoksa restoran mobilyalarında mı uzmanlaşmışsınız? İç mekan mobilyaları mı yoksa dış mekan mobilyaları mı üretiyorsunuz? Stok ürünleriniz var mı yoksa proje bazlı mı çalışıyorsunuz? Üretim kapasiteniz, büyük bir zincir mağazaya hizmet verecek ölçekte mi? Kendi tasarımlarınız mevcut mu? Bu sorular, size doğru stratejileri belirlemede yardımcı olacaktır.

Eğer proje bazlı çalışıyorsanız ve kendi tasarımlarınızı geliştirmediyseniz, bir mimarlık ve tasarım firmasıyla iş birliği yapmak faydalı bir seçenek olabilir. Diğer taraftan, elinizde stok ürünler varsa ve bunları kafe ve restoranlara satmayı planlıyorsanız, bir distribütör veya bayi aracılığıyla bu ürünleri hızlı bir şekilde pazara sunabilirsiniz.

Eğer deneyimli bir satış ekibiniz varsa, otel ve restoran zincirlerine doğrudan ulaşarak büyük projelere yönelmek de bir başka stratejik fırsattır.

Leadia, sizin için yurtdışında projeler bulup satış süreçlerinizi yönetebilir.

Siz de Yurtdışında Yeni Müşteri Potansiyellerinize Ulaşmak İstiyorsanız

Ücretsiz Ön Pazar Araştırması İçin

veya bizi arayın:

+90 541 182 62 69

Scroll to Top